FANDOM

Ajichad to przywódca Vardenów. Ojciec Nasuady, serdeczny przyjaciel Broma.

WyglądEdytuj

Ajichad był czarnoskórym, wysokim, barczystym i łysym człowiekiem. Maił czarne, przenikliwe oczy, wydatny podbrudek, który okalała czarna kozia bródka. Pierwszy raz widziany przez Eragona miał na sobie fioletową koszulę i haftowaną złotem kamizelkę.

ŻycieEdytuj

Wódz Vardenów wraz ze swoją córką przybył najprawdopodobniej z Pustyni Haradackiej. Gdy rozmawiał z Eragfonem, wspomniał, że w ciągu swojego życia spotkał się z Morzanem i Durzą; rozpoznał w Murthagu głos ojca, a na mieczy Cienia zostawił rysę, prubójąc wyciąć mu serce.

W Eragonie Ajichad przyjął młodego Smoczego Jeźdźca, Saphirę, Murthaga i nieprzytomną Aryę do krykówki Vardenów.

CharakterEdytuj

Był zdecydowany. Miał wspaniały, szybki umysł, odznaczał się tym, że umiał doskonale planować bitwy. Był urodzonym strategiem, chociaż pewnie pochodził z Wędrownych Sczepów z Pustyni.

ŚmierćEdytuj

Ajichad zginął na skutek pułapki zastawionej przez Bliźniaków. Przed śmiercią zdołał zabić pięciu urgalów.

Został pochowany, dzięki życzliwości króra Hrothgara, na starożytnym cmentarzu krasnoludów w jednej z krypt.

Zatem pokój z tobą, Eragonie Cieniobójco.

- ostatnie słowa Ajichada.