FANDOM

Arya Svit-kona,Dröttningu, Cieniobójczyni. Elfka. Córka Islazadi i Evandara. Jest dziedziczką tronu oraz ambasadorką elfów i smoczą kurierką.

ŻycieEdytuj

Arya została wychowana w Ellesmerze, w puszczy Du weldenvarden. Jest owocem miłości elfiej królowej Islanzadi i Evandara. Jej wiek datuje się na sto lat, lub więcej.

Jej partnerem był Faolin, jednak jak póżniej stwierdziła nie kochała go

PorwanieEdytuj

Durza zaatakował ją gdy przwewoziła jajo Saphiry. Podczas starcia zgineli jej towarzysze Faolin i Glendwig. Aryę zaś Durza wziął w niewolę i próbował wyciągnąć miejsce położenia elfich miast i miejsce do którego wysłała jajo Saphiry . Gdy się nie zgodziła cień torturował ją na najbardziej wymyślne sposoby . Podawał jej też truciznę. Elfka chcąc się uwolnić od bólu i spowolnić działanie trucizny zapadła w trans.

Eragon, z pomącą Murthaga i Saphiry uratował ją z więzienia i Gil'eadzie, unieszkodliwiając Durzę. Podróżowali razem przez część Alagesii, ona była jednak nieprzytomna. Gdy była w transie, spała, Eragon wszedł do jej umysłu by wiedzieć, dlaczego śpi, i w jaki sposób może trafić do Vardenów. Ona pokazała mu drogę przez Góry Beorskie, a następnie poprosiła go, by sie z nią nie kontaktował, i powiedziała, co ma przekazać Vardenom, aby ją uzdrowili.

Ratunek i pobyt u VardenówEdytuj

Po wielu trudach, Eragon, Murthag i Saphira, dotarli do podziemnego miasta. Gdy byli przesłuchiwani i sprawdzani, Aryę przeniesiono do najlepszych uzdrowicieli i podawano odtrutkę. Gdy całkowicie wyzdrowiała, walczyła z Eragonem na miecze, by sprawdzić jego umiejętności, a później walczyła w Bitwie pod Farthen Durem.Gdy przygotowywała się do bitwy, Eragon nieświadomie ją uraził, powiedział bowiem, że nie powinna walczyć. Jednak ona odparła, że nie jest jak ludzkie kobiety, które uciekają z dziećmi gdy istnieje zagrożenie. W bitwie walczyła tak, że nie jeden wojownik mógłby się poczuć zawstydzony. Gdy Cień walczył z młodym Jeźdźcem, ona rozbiła wraz z Saphirą Isidar Mithrim, co spowodowało, że Durza się zdezorientował, a Eragon go zabił.

EllesméraEdytuj

Arya towarzyszyła Eragonowi podczas podróży do Du weldenvardeen. Podczas tego czasu, który spędzali razem, oboje się zaprzyjaźnili, a uczucie Eragona do elfki się pogłębiło. Gdy młody Jeźdźiec uczył się od mistrza Oromisa, wiele razy okazywał jej, jak bardzo mu na niej zależy. Po szczególnej deklaracji ze strony Eragona podczas Święta Krwi, udała się do Vardenów, a tam pomagała w organizowaniu sił do nachodzącej, kolejnej bitwy. Walczyła w Bitwie na płonących Równinach, i jako pierwsza, wraz z przywódcą Vardenów, Nasuadą, dowiedziała się o tym, że Eragon dowiedział się do Murthaga, że oboje są synami Morzana, co okazało sie błędną wiadomością.

Przeprawa przez tereny imperiumEdytuj

Arya uznała za szaleństwo, decyzję Eragona o zostaniu w Helgrindzie. Wyruszyła mu na pomoc, spotkali się w małej wisce w gospodzie. Arya ubrała się w typowy dla ludzkiej kobiety strój, i zaokrągliła sobie uszy.