FANDOM

Brom

Brom jaku bajarz z filmu

Brom był Smoczym Jeźdźcem, uczył się u mistrza Oromisa. Gdy zabito jego smoczycę, Saphirę, oraz po tym, jak zabił Morzana, i spłodził syna, ukrył się w Carvahall. Na początku był dobrym przyjacielem Morzana, podziwiał go, lecz po jego przejściu na złą stronę stali się śmiertelnymi wrogami.

WyglądEdytuj

Brom był średniego wzrostu. Miał czarną brodę i brwi, znd których wpatrywały się we wszystko przenikliwe oczy. Na palcu nosił Aren- pierścien, który poźniej nosił jego syn, Eragon.

Relacje z SelenąEdytuj

Brom był bardzo zakochany w Selenie, "Czarnej ręce" swojego wroga Morzana. Na początku Selenę z Morzanem łączyła miłość, z nim miała syna Murthaga, ale później uciekła z Bromem i mieli syna Eragona. Selena urodziła Eragona, a następnie zniknęła i zmarła.

Pobyt w CarvahallEdytuj

Po urodzinach syna, Brom przeniósł się do Carvahall, by zaczekać na pojawienie się nowego Smoczego Jeźdźca, ale też doskonale mógł obserwować, jak radzi sobie jego syn. Gdy okazało się, że to Eragon jest Smoczym Jeźdźcem, kazał mu wyruszyć ze sobą w drogę do Vardenów.

ŚmierćEdytuj

Zginął od zatrutej strzały Ra' zaca. W czasie ucieczki z Dras- Leony zatrzymali się z końmi i Saphirą na nocleg. Wtedy też dopiadli ich Ra' zacowie.

Po odzyskaniu nieprzytomności opowiedział Eragonowi, że też jest Smoczym Jeźdźcem, dał mu swoje błogosławieństwo i wypowiedział ostatnie słowa "A teraz największa przygoda...". Przemilczał w całości swe ojcostwo i dopiero później jego syn dowiedział się od mistrza Oromisa o swoim ojcu.