FANDOM

Murtahg był synem Morzana i Seleny. Jego przyrodni brat to Eragon, chociaż kiedyś Muthag nieświadomie wprowadził go w błąd, mówiąc, że są rodzonymi braćmi.

Wychował się w zamku przy ojcu, który ciągle pijany, wściekał się na niego. Gdy był małym chłopecem, Morzan, podczas jedej z biesiad z wściekłości na syna rzucił w niego mieczem. "Pamiątką" po tym incydencie jest blizna na plecach. Gdy miał osiemnaście lat uciekł.

Pierwszy raz widzimy go gdy dołącza do Eragona i Saphiry. Jest z nimi gdy Brom jest nieprzytomny i zapewne było to dla niego wygodne, bowiem Brom rozpoznałby syna swego wroga. Po śmierci bajarza udają się do Gil'eadu, a gdy Eragon zostaje uwięziony, on razem z Saphirą przybywają mu na pomoc. Murthag unieszkodliwia Durzę. Ratują Aryę.

Muthag towarzyszy im w podróży do Vardenów, jednak całą drogę zarzekał się, że nie wejdzie do ich siedziby. Jednak przed wejściem zaaakowały ich urgale, więc nie miał wyjścia. Gdy mieli wejść do królestwa konieczna była kontrola myśli, ale Murthag nie chciał się jej poddać, więc został zamknięty w celi, całkiem wygodnej. Ajichad, przywódca Vardenów, wiedział, że Murthag nie jest zły, więc dał mu szansę ma udowodnienie swoich zamiarów; został dopuszczony do bitwy o Farthen Dur. Przyczynił się do zwycięstwa.

Trzy dni po tej bitwie, w Najstarszym, został porwany przez Bliźniaków. Bliźniacy zaprowadzili do do Galbatroixsa, gdzie musiał złożyć prezysięgę w pradawnej mowie, że będzie mu służyć. Dla niego zostało wydobyte ze skarbca jajo, z niego wykluł się czerwony smok- Cierń. Tam Murthag został Smoczym Jeźdźcem.

Eragon spotkał Murthaga w bitwie na Płonących Równinach. Wtedy też go pokonał, jednak prawda jest taka, że Muthag dał mu wygrać. Zabrał mu Zar'rocka, mówiąc, że miecz ojca należy się najstarszemu synowi, a nie młodszemu. Mylił się myśląc, że Eragon jest synem Morzana, ale miał powody by tam sądzić - Jego matka była z Morzanem, jednak uciekła z Bromem i z nim zaszła w ciążę.

To, że nie był do końca przesiągnięty złem, ukazuje się hdy darowaół przyrodniemu bratu życie. Jednak w rozmowie z nim mówił, że chce być z Galbatroixsem, że on jest potęgą, a nawet że Eragon powinien się do niego przyłączyć.

Ostatecznie zabił Oromisa i, co za tym idzie, jego smoka Gledra.