FANDOM

Nasuada to córka Ajichada, dziedziczka jego tronu Vardenów, jak i dziedziczka pseudonimu nadanego jej ojcu przez urgale- Nocna Łowczyni.

WyglądEdytuj

Nasuada ma ciemną skórę, jak jej ojciec. Pochodzi z jednego z dziko żyjących plemion na Pustyni Haradackiej. Ma duże, migdałowe oczy, szerokie usta i wydatne kości policzkowe. W sym ubiorze zawsze odznaczała się przepychem, ale jej suknie z fałdami i koronkami miały ukryty cel; zawsze ukrywała w fałdach i niewidocznych miejscach ubioru sztylet.

Cechy charakteruEdytuj

Jest zdecydowana. Potrafi działać w ukryciu i eliminować wrogów, nie dając po sobie niczego poznać. Była doskonałym strategiem, tak jak jej ojciec. Potrafiła zjednoczyć siły sojuszników i byłych wrogów, aby stawiać czoło groźniejszemu, wspólnemu wrogowi.

Wśród swojego dworu i poddanych oczekiwała bezwzględmego posłuszeństwa, co nie znaczy, że nie potrafiła odbierać dobrych rad i przyjmować pomocy, nie lubiła jednak być marionetką w czyichś rękach. Gdy Rada Starszych postanowiła zrobić z niej przywódczynię kontrolowaną, nie zgdziła się na to.

Była wytrzymała i uparta. Była gotowa poświęcić własne życie, aby jej ludowi żyło się dobrze, i aby miał sprawiedliwego i prawego przywódcę.Nasuada, podczas konfliktu z Fadawarem poddała się próbie Długich Noży, by w niej zwyciężyć, i nie dopuścić do przejęcia przez niego władzy, bowiem wiedziała, że on zrobi z Vardenów dziki szczep i nie pokieruje ich na uczciwą wojnę.

Nasuada jako przywódczyniEdytuj

Po śmierci dotychczasowego przywódcy, Ajichada, Nasuada została wytypowana przez Radę Starszych na porzywódczynię. Ona na początku myślała, że będziew to uczciwa władza, jednak oni postanowili zrobić z niej narzędzie w swych rękach. Niedoszła królowa przejrzała ich zamiary, i razem z Eragonem uknuli w pewnym sensie intrygę, która miała na celu oszukanie Rady i złożenie przez Eragona chołdu tylko Nasuadzie.

Bitwa na Płonących RówninachEdytuj

Nasuada dostała pod swoje przywództwo Vardenów, i ruszyła do Surdy. Tam połączyła wojska z królem Orrinem. Przed bitwą zgodziła się też przyjąć sojusz z urgalskim szczem, ku niezadowoleniu poddanych, jedak przyczyniło się to do wycofania wojsk Galbatorixsa. Wraz z zielarką Angelą zatruły również jedzienie przeciwników, co nie było uczciwe, ale jednak przyczyniło się do zwycięstwa. Mimo ochronnej magii, została ranna.

Starcie przy JietEdytuj

Po bitwie na Płonących Równianh, obozowisko zostało zaatakowane przez wysłanników Galbatorixsa- ludzi nie czująych bólu. Królowa Vardenów nie mogła uczestniczyć w bitwie, ponieważ rany odniesione w Próbie Długich Noży nie pozwalały jej na to.

FeinsterEdytuj

Podczas bitwy w Feinster, wojska nie mogły oczekiwać na pomoc Eragona i Saphiry, jednak ruszyły do walki. Udało się otworzyć bramy do miasta. Wojska ruszyły, a Nasuada obserwowała je, dowodziła i walczyła z grzbietu swego konia.