FANDOM

Roran urodził się na farmie w Carvahall, jego rodzicami są: Garrow i Marian. Garrow zginął, gdy jeho chata została spalona przez Ra'zacków, a Marin zmarła, gdy Roran był małym chłopcem.

Wychowywał się z młodszym od niego kuzynem Eragonem. Byli dla siebie jak bracia, a gdy byli małymi dziećmy naprawdę myśleli że są braćmi.

W pewnym momencie Roran wyruszył poza Carvahall pracować w młynie, by zapracować, chciał poprosić o rękę Katrinę, córkę rzeźnika, ale nie miał pieniędzy, a nie wypadało, gdy narzeczony jest na utrzymaniu ojca.

Gdy Ra'zackowie i żłnieże byli w Carvahall i jego pobliżu, on jedyny wykazał się odwagą, by zaatakować wrogów i uciec. Zabił z innymi mężczyznami żołnieży młotem, za co zyskał przydomek "Młotoręki".

W tym czasie jego miłość z Katriną kwitła. Nie miał gospodarstwa, domu ani pieniędzy, więc bardzo ociągał się z zapytaniem Sloana, ojca Katriny, o jej rękę. W końcy zaręczył się z ukochaną bez jego zgody, za co Sloan zdradził mieszkańców i został porwany z córką przez Ra'zacków.

Po ponownym pojawieniu się sług złego króla Galbatroxsa, wielu mieszkańców obwiniało go za to. On nie dawał za wygraną i przekonał miesteczko, aby udali się do jedynego wolnego kraju- Surdy. W Teirmie ukradli statek "Smocze Skrzydło" i popłynęli prosto do Surdy. Zastała ich tam wojna. Mieszkańcy Carvahall chętnie pomogli wlaczącym Surdanom, Vardenom, krasnoludom i urgalom. Przyczyli się do wygrania.

W ostatniej części Roran z Eragonem udali się do Helgrindu, uratowali Katrinę, a po kilku dniach pobrali się.