FANDOM

Saphira z Eragona

Informacje ogólneEdytuj

Saphira była w jaju w skarbcu Galbatorixa, z którego wykradła ją Arya, corka krolowej Islanzadi. Podczas odjazdu z Uru'baenu, elfka i jej przyjaciele wpadli w zasadzkę urgali i Cienia. Arya przemieściła wtedy jajo do Broma, lecz miała tak mało sił, że magia nie zadziałała tak, jak powinna i [jajo] znalazło się w niedalekim od Carvahall Kosćcu. Saphirę znalazł Eragon, a ona się dla niego wykluła.

Saphira została ostatnią smoczycą w całej Alagaessii, ma za zadanie powiększyć liczbę smokow. Niestety, kandydatow jest mało, a wsrod nich pozostają jedynie nielubiane przez Saphirę smoki (Shruikan - smok Galbatorixa, podstępnego króla Alagaessii, Cierń - smok Murtagha, przyrodniego brata Eragona, walczący po stronie zła; Cierń jest rownież nazywany przez smoczycę pisklęciem, oraz niewykluty smok, obecnie jego jajo przetrzymywane i ukrywane jest przez Galbatorixa).

Saphira jest bardzo zżyta z Eragonem, nie lubią się rozstawać. Czynią to tylko w sporadycznych sytuacjach.

W częsci "Brisingr" wraz ze swoim Jeźdźcem smoczyca wyrusza na szkolenie do Ellesmery, krainy elfow, gdzie spotykają dotąd nieznanego im Smoczego Jeźdźca i jego smoka, żyjących w ukryciu przed swiatem. Uczą sie od Oromisa i Glaedra wszystkiego, co może im sięprzydać w walce z Galbatorixem. Stary smok podarował uczniom swoje Eldunari, czyli serce serc, czyniąc jednoczesnie swój umysł niesmiertelnym. Po ukończeniu szkolenia smoczyca z Eragonem wyruszają do siedziby Vardenów, a ich nauczyciele wychodzą z ukrycia i giną w walce pod Gil'leadem.

CharakterEdytuj

Saphira jest uparta, trochę dumna, lecz niesamowicie odważna. Zawsze skłonna do pomocy, lecz po pierwszym skonsultowaniu tego z Eragonem. Często jej pośpiech i pochopność doprowadzały ich do nieszczęścia.

Wygląd

'Saphira miała łuski w barwie szafirowej, skrzyły się pięknie w słońcu. 
Stąd przezwisko "Jasnołuska", nadane Saphirze przez elfy.
Saphira Bjartskular była ostatnią smoczycą w całej Alagaessi, chcąc być zapamiętaną jak najlepiej zawsze chciała wspaniale wyglądać.
Nie była jednak w krainie największym smokiem, o nie.
Zawsze od Saphiry potężniejsi (w znaczeniu więksi, starsi, bardziej dojrzali etc.) byli Shruikan i Glaedr.