FANDOM

Smoki są jedynymi stworzeniami (pomijając krasnoludy) które są prawowitymi mieszkańcami ziem Alagaësii.

Ogólna historia smokówEdytuj

Smoki nie mają początku, chyba że mowa o stworzeniu samej Alagesii. A jeśli mają koniec nadejdzie on wraz z końcem tego świata, żyją bowiem tak długo jak sama ziemia. [...] Ich świat nie zmieniał się, póki pierwsze elfy nie przypłynęły zza morza srebrnymi statkami. - Słowa Broma o smokach.

Smoki, jak powiadał Brom, żyły w Alagesii od samego początku, razem z krasnoludami. Później przybyłe zza morza elfy. Przez długi czas żyły ze smokami w pokoju, jednak jedno nieważne wydarzenie zaważyło nad trwającą wiele lat krwawą wojną, a mianowicie zabicie smoka przez nieświadomego młodego elfa. Po tym smoki zaatakowały naród elfów, one jednak przerażone nagłą zmianą wydarzeń, chciały zawrzeć dawny pokój jednak nie mogły porozumieć się z smokami.

Powstanie JeźdźcówEdytuj

Wojny między elfami a smokami zapewne trwałyby dłużej, gdyby nie elf imieniem Eragon. On znalazł smocze jajo, i dla niego wukluł się smok, którego nazwał Bid'Daum. Wraz z nim zaprowadził pokój i został przez ludność nazwany Smoczym Jeźdźcem.

___________________________________________________________________________________________

WyglądEdytuj

Smoki są różnej wielkości, jednak dorosłe są zazwyczaj wielkości domu lub pagórka. Ich charakterystycznymi częściami ciała są skrzydła, które umożliwiają im poruszanie się po niebie. Całe ich ciało (pomijając właśnie skrzydła) pokrywają twarde łuski, potrafiące zedrzeć skórę z nóg, a miękkie występują na brzuchu, który, zawsze ciepły, daje schronienie Jeźdźcowi. Przez całe ciało smoka, od ogona po wielką głowę, przeciągają się kolce, szpikulce, które słuzą zarówno do obrony, jak i do ataku. Z łap, niesamowicie umięśnionych, wyrastają pazury, które są pomocne tymże stworzeniom rozszrpywać mieso, do obrony, ataku.

Umiejętności Edytuj

Podstawowymi umiejętnościami każdego smoka są latanie i zianie ogniem. Potrafią się też posługiwać magią, jednak nikomu nie udało się dowiedzieć jak, i jaki jest zakres ich umiejętności.

ŻywienieEdytuj

Smoki są wszystkożerne, ale nade wszytsko lubią mięso. Bez jedzenia mogą wytrzymać kilka tygodni, jednak bez wody znacznie krócej.

ŚmierćEdytuj

Smoki żyją do tego momentu, do kiedy umrze jego Jeździec, lub nie zostanie zabity. Gdy jego Jeździec umrze, on umiera z żalu i tęsknoty niemal natychmiast, bowiem są tak związane ze swoimi towarzyszami. Nie wiadomo o długości życia wolych smoków (które wyginęły) chociaż całkiem możliwe jest, że pod wpływem magii, jaka na nich oddziaływuje, mogą żyć wiecznie.