FANDOM

Vardeni- stowaryszenie, przez mieszkańców imperium nazywanie buntownikami.

Powstanie i celeEdytuj

Vardeni to pewnego rodzaju ruch oporu przeciwko krwawym i niesprawiedliwym rządom Galbatorixa. Stowarzyszenie jest tajne, ale wielu ludzi wie o jego istnieniu, a innym wmawia się, że to tylko bujdy i legendy.

Stowarzyszenie to stworzył Brom- jeden z Jeźdźców, który nie stał się Zaprzysiężonym, ale nigdy nie był ich przywódcą. Przywódcą mianował Weldona, po nim był Deynor, a jego zastąpił Ajichad . Po śmierci ostatniego władzę nad Vardenami objęła jego córka - Nasuada, jako jedyna kobieta w rządach nad Vardenami.

Śmierć AjichadaEdytuj

Śmierć dotychczasowego przywódcy Vardenów wywołała niewielki zamęt i niepewność, dlatego też jedne z jego ostatnich słów brzmiały Przyrzeknij, że... że nie pozwolisz, by wśród Vardenów zapanował chaos.

OsiągnięciaEdytuj

Zabranie jaja Edytuj

Istotną zasługą Vardenów było wykradzienie jaja smoka ze skarbca króla. Dzięki Jeodowi, który w starych zapisach znalazł metodę na przejście do Urû'baenu. Wysłali oni swojego człowieka, Hefringa, który ukradł tylko jedno jajo, zamiast trzech. Z nieznanych nikomu przyczyn zaczął uciekać przed Vardenami i wojskami króla. W pościg za nim ruszyli Morzan i Brom . Ten pierwszy zabił Herfinga i zabrał mu jajo, jednak jego rywal w pojedynku uśmiercił go i zabrał mu jajo i miecz.

Wygranie bitwy o Farthen DurEdytuj

Po przybyciu nadzieji Vardenów, Eragona i jego smoka, Saphiry , do tajnego stowarzyszenia dotarły wieści o urgalach zmierzających tulelami ku Farthen Durze. Po nieokreślonym czasie (w opisie ze strony Eragona był to czas nieokreślony, tak działo się to nieprzewidywalnie) bitwa skończyła się wygraną Vardenów. Urgale wycofały się gdy Durza został zabity a duchy z jego ciała wygnane.

Bitwa na Płonących Równinach Edytuj

Po przeniesieniu Vardenów do Surdy, Galbatorix zaczął łączyć siły by zaatakować z pełną mocą. Podział wojsk był następujący: po stronie vardeńskiej; wojska Vardenów, kawaleria króla Orrina, armia krasnolódów i sprzymierzone z nimi urgale, po stronie Galbatorixa; jego wojska, i nowym, sprzymierzonym z królem pod wymuszoną przysięgą, Jeźdźcem Murthagiem . Vardeni znowu odnieśli zwycięstwo.

Atak na FeinsterEdytuj

Zaraz po wygranej bitwie na Płonących Równinach, wojska Vardenów ruszyły na Feinster. Gdy Eragon przybył z narad krasnoludów, oblężenie już trwało. Głównym ich celem było pojmanie królowej Lorany i zajęcie miasta. Udało się ustalić, że Lady Lorana działa pod presją żelaznej ręki Galbatorixa, więc oszczędzili jej życie. Arya zabiła stworzonego do walki Cienia Varauga, a wojska Vardeńskie i wieśniacy z Carvahall zajęli miasto.